čtvrtek 31. ledna 2013

L'Invitation au voyage


Na počátku byl zmatek. Víření myšlenek, nápadů, plánů. Ale aby mi nic neuteklo, pořád se snažím je nějak utřídit. Začalo to seznamy, co chci stihnout na jaře 1999, o prázdninách, do maturity, na vysoké,… Do toho přišel internet, svět na obrazovce. Možností bylo najednou nekonečně, informací nepřeberně. Chtěla jsem si udělat takový adresář informací a myšlenek, které chci uchovat, rozvíjet a zpracovávat. Ale taky je propojovat a sdílet, proto jsem se odhodlala založit tenhle blog.

Jednou v létě jsme se s rodinou vydali proti proudu řeky Moravice. Kde nás lákala tůň, jsme se vykoupali, kde se zvedl strmý břeh, jsme proud přebrodili. Před lijákem jsme se schovali pod stromy, oheň z naplavených větví zahnal úzkost z nevlídné tmy. Voda zpívala o dávných příbězích, já jsem si přivázala pohorky na batoh a představovala si, že jsem Minehava.

A od té doby vím, že můj život je putování, cesta ke zdroji, za obal, pod pokličku. Chci hledat podstatu věcí, které se mě dotýkají a na kterých mi záleží. Brodím se vodou spěchající k moři a stoupám k pramenům.

Tedy vítejte v mém protiproudu. Ráda vás na své pouti poznám a třeba kousek ujdu s vámi. Přeji všem šťastnou cestu.

Žádné komentáře:

Okomentovat