pondělí 22. dubna 2013

Člověk - tvor tvořivý



Nemám ráda, když něco nejde. Vždycky se snažím věcem přijít na kloub. Prostě chci vědět proč. A co mi vadí ještě víc, je tvrzení, že něco nejde. To je pro mě dvojnásobná výzva.

Nejdřív jsem taky tápala, kudy z toho bludného kruhu ven. Mám sklony věci kritizovat, hledat problémy a bojím se občas vidět jen tu lepší stránku, abych nebyla naivní. Ale jen se mi pak v hlavě hromadí paralyzující negativní myšlenky. Pořád si myslím, že člověk se nemůže jen zavřít oči před vším špatným, co se ve světě děje, odstěhovat se někam do pastoušky v horách a o zbytek se nestarat. Nesnažit se o nic, složit ruce do klína s tím, že jeden člověk stejně nic nezmůže, taky není řešení. Kde je tedy správná míra a za který konec ji z té bažiny vytáhnout?

Začátkem roku jsem na stránkách Táni Fischerové našla dokument o nové kultuře tvůrčích lidí (trailer v angličtině zde). A to byl pro mě ten chybějící můstek. Tvořit. Přesto, že to je mravenčí práce a může se zdát nemožná, nakonec co jiného nám zbývá. Přidala jsem se ke skupině Čechů a Slováků, kteří se pustili do propojování tvořivých kolem sebe. Pořádají pravidelná setkání, otevřená každému.

23. dubna se chystá velké Leadership forum Central Europe, kterého se zúčastní hosté z celé Evropy. A to je teprve začátek!

Chceme vytvořit mezinárodní síť tvůrčích, tvořivých, kreativních, kterých jsou kolem miliony. Ozývají se lidé z celého světa. V některých zemích (Itálie, Belgie) už pár let fungují jako organizované celky. Jinde o sobě navzájem ještě nevědí a cítí se osamocení. Je úplně jedno, jestli se hlásí k označení Cultural creatives, nebo jsou "jen" aktivní ve svém okolí. Důležité je, že se rozhodli přetvořit svou nespokojenost do něčeho konkrétního a pozitivního, v duchu hesla "nebojovat proti stávajícímu systému, ale vytvořit nový, čímž se ten starý stane zbytečným." 

Není samozřejmě možné ani nutné, abychom se všichni navzájem znali. Ale sdílení informací, zkušeností, názorů a dojmů nás vzájemně obohacuje a posouvá dál. Až se tak rozsvítí pomyslná světýlka kolem nás, už si nebudeme moct myslet, že jsme v tom sami a nic nezmůžeme. Každý může přispět svým dílem či dílkem do pestré mozaiky. Všichni jsme vůdci a tvůrci nové kultury!






Žádné komentáře:

Okomentovat